Suntem suma experientelor noastre....

binenteles ca aceste postari sunt pamflete si trebuie tratate ca atare .....

Cauta pe blog

sâmbătă, 21 octombrie 2017

Annus 117


 - Fa, Dochio! Ia treci incoace si ajuta-ma sa-mi scot sandalale!
-  Pe unde ai umblat azi, Brunetus? Iar ai fost la curve in castrum? Porcule! Betivule!
-  Dochio, ai grija cum vorbesti, ca acum scot curelus si iti inrosesc anus! Tu ai uitat ca eu sunt latin, neam de stapan si tu esti o amarata de muiere daca? Mai bine pune ceva pe masa. Ce avem de mancare azi?
- Ce sa avem? Azi e duminica, asa ca mancam branza, mazare si tocana de manz, ca stramosii mei!
- "tu-ti stramosii in cur! O pizza  nu stiti sa faceti! De spaghete carbonara nici nu ati auzit! Neam de ciobani...ce sa faci...Satanus m-a pus sa te iau de nevasta! ....
 ....
 - Fata, nu mai suport!
- Ce nu mai suporti, fata?
- De cand ne-au cucerit astia nu mai am liniste! Ahhh, ce vremuri erau mai demult! Imi povestea sarmanu bunicu, Gerula. Pe vremea aia nu ne spunea nimeni ce sa facem si cum sa facem! Eram independenti, nu exista somaj si toata lumea o ducea bine. Acum...vezi si tu...
- Taci, fata. Ca si mie mi-a povestit bunicul meu ca nu era asa bine pe vremea lui. Cica tampitul ala de Burebista a scos toate viile, a interzis crasmele si pe care il prinde beat il batea de-l rupea. Nu era democratie, fata! E mai bine acum! Uite, cand am fost eu sa vand branza  in castru la Piroboridava, era plin de crasme si toate erau pline! Romanii stiu ce inseamna sa traiesti bine! Nu uita ca pana anul trecut dacii se stergeu la cur cu pietris! A trebuit sa vina cucerirea romana ca sa folosim si noi papirus, ca orice natie civilizata...
- Fata, tu tii cu romanii? Ce esti tu? Daca sau romana? Cum iti permiti tu sa uiti de stramosii nostri si sa zici e bine de romani? Vai de capul nostru!  Daca o tinem tot asa, parca vad ca ne pierdem traditiile si limba si o sa zicem mozzarella in loc de branza! ...
- Eu tin cu adevarul, fata! Daca nu ne cucereau astia, cine ne facea drumuri? Cine ne invata sa ne spalam la cur si sa mancam ciorba cu lingura?
- Da, fata! Dar ma tem ca ne pierdem identitatea nationala si culturala si ajungem peste cateva sute de ani un popor tampit cu vreun nume ciudat, cum ar fi poporul roman...
- Lasa gandurile negre, soro!  Hai, ca am tors destula lana, asa ca saptamana viitoare mergem in castrum si ne luam parfumuri aduse de la Roma...
....
- Tu de ce razi, Maximilianus?
- De tine rad, Rubobostes. Ce nume de cacat ai...
- De parca al tau e mai frumos! Mie mi-a pus mama numele unui stramos de-al ei, prieten cu Decebalus! Numele tau e de cacat!
- Ba al meu e mai frumos, ca mi l-a pus tata dupa un un stramos de-al lui care a fost prieten cu Traianus!
- Da-i dracu de stramosi! Vrei sa ne jucam oina?
- Numai noi doi? Nu vrei sa il chemam si pe Cristianus?
- Lasa-l pe Cristi! Stii ca luam bataie daca ne jucam cu el! Mama zicea ca parintii lui sunt pagani care nu cred in zei!...Cica nu mananca nici carne de porcus...
- Clar ca e pagan! Mai bine ne jucam cu vecinul Mészáros. Dar numai daca ne da si noua niste kurtos!...


Zalmodegicus

Citeste mai mult: adev.ro/noiq80
Zalmodegicus

Citeste mai mult: adev.ro/noiq80
Zalmodegicus

Citeste mai mult: adev.ro/
Zalmodegicus

Citeste mai mult: adev.ro/noiq80

Un comentariu: